hamburger icon
close menu icon

10 sposobów na kontrolowanie agresji

Agresja to coś co pojawia się w życiu każdego z nas. Niezależnie od tego czy jesteśmy zawodnikami sztuk walk czy może medytujemy w buddyjskiej świątyni to uczucie agresji wobec świata oraz innych osób będzie pojawiać się w naszym życiu. Agresja nie jest jednoznacznie negatywną emocją. Dzięki odpowiednio nakierowanej agresji jesteśmy w stanie wywalczyć w życiu o wiele więcej. Jednak niestety zazwyczaj uczucie agresji sprowadza się do tej gorszej strony naszego życia. Przez agresję często popadamy w niepotrzebne problemy oraz konflikty. Wiele relacji swój koniec upatruje właśnie w niekontrolowanej agresji, która prowadzi do niepotrzebnych słów i czynów. Dlatego właśnie tak ważne jest to żeby w miarę możliwości opanować te negatywne emocje. Pozwoli to nam na lepszą kontrolę naszego życia oraz osiąganie większych sukcesów. W niniejszym artykule zamieściliśmy kilka sposobów na to w jaki sposób każdy z nas może kontrolować swój gniew oraz agresję.

 

1. Daj sobie czas żeby ochłonąć

 

W pierwszej kolejności powinniśmy uzmysłowić sobie że poczucie agresji raczej nie jest stałym elementem naszego życia. Czujemy agresje jedynie w konkretnych momentach, które zostały wywołane przez pewne czynniki, które zaistniały w tym konkretnym momencie. Dlatego pierwszym sposobem na opanowanie się powinna być możliwość ochłonięcia i spokojnego dojścia do siebie. Dlatego właśnie wiele osób podczas kłótni wychodzi na papierosa. Powoduje to że mają czas nieco ochłonąć od stresogennego tematu. Powinniśmy zastosować się do tej rady i w momencie w którym czujemy że opanowuje nas niekontrolowany gniew, powinniśmy odejść na chwilę i spróbować skupić swoje myśli na czymś innym. Pozwoli nam to dojść do siebie i w spokoju zastanowić się nad rozwiązaniem danego problemu.

 

2. Zastanów się zanim coś powiesz

 

Chyba każdy z nas jest w stanie przypomnieć sobie co najmniej kilka sytuacji w których w gniewie powiedzieliśmy o kilka słów za dużo.  W momencie w którym odczuwamy silne wzburzenie i gniew, często nie jesteśmy w stanie kontrolować tego co mówimy a jednocześnie mamy nadzieję na to że nasze słowa zabolą ludzi ku którym kierujemy swój gniew. Dlatego bardzo często używamy słów oraz argumentów, które zabolą naszych rozmówców. I chociaż zdajemy sobie sprawę że takie zachowanie jest mało etyczne to nie przeszkadza nam to stale atakować innych. Dopiero po pewnym czasie, gdy już zejdzie z nas cały nagromadzony w nas gniew, dostrzegamy że to co powiedzieliśmy nijak się ma do tego co faktycznie czujemy. Dlatego właśnie ważne żebyśmy w momentach stresowych potrafili zastanowić się nad tym co mówimy. Nie pozwólmy żeby to nasz gniew mówił za nas. Dajmy sobie nieco czasu na przemyślenie naszych argumentów oraz zastanowienie się co tak właściwie chcemy uzyskać. Przecież nikt z nas nie chce ranić swoich bliskich niepotrzebnymi słowami wypowiedzianymi w agresywnym tonie.

 

3. Opanuj swój oddech

 

Oddech to naturalny sposób na regulowanie aktywności naszego organizmu. Każdy z nas oddycha mimowolnie. Jednak rzadko kiedy zastanawiamy się czy nasz oddech działa prawidłowo. W sytuacjach stresowych oraz kiedy odczuwamy spore dawki agresji nasz oddech się zmienia, staje się płytki oraz nieregularny. Sprawia to że nasz organizm dostaje wyraźny sygnał że dzieje się coś niedobrego co jeszcze bardziej potęguje nasze negatywne reakcje. Dlatego jeżeli chcemy nauczyć się kontrolować naszą agresję to powinniśmy nauczyć się kontrolować nasz oddech. Jeżeli czujemy gniew to postarajmy się stosować technikę liczenia oddechów. Zacznijmy od dziesięciu i schodzimy w dół jednocześnie głęboko wdychając i wydychając powietrze. W krótkim czasie uda nam się uregulować nasz oddech a ponadto zauważymy że gniew i agresja powoli opuszcza nasze ciało.

 

4. Spróbuj aktywności fizycznej

 

Aktywność fizyczna jest w stanie znacząco zredukować nagromadzony w nas stres, co jest jedną z głównych przyczyn nadmiernej agresji. Poprzez ćwiczenia naszego ciała sprawiamy że nasze organy wewnętrzne pracują wydajniej a my sami jesteśmy w stanie skierować nasze myśli z dala od codziennego życia oraz problemów. Aktywność fizyczna pozwala na zbudowanie ciała o którym zawsze marzyliśmy co jednocześnie sprawia, że zaczynamy odczuwać większy respekt do samych siebie co powoduje że nasze życie staje się lepsze. Jeżeli czujesz że nie możesz opanować swojej agresji to postaraj się wykonać wycieńczający trening fizyczny. Okaże się że po wykonanym treningu nie masz już siły na to żeby się kłócić czy wściekać.

 

5. Przekształć swój gniew w siłę do działania

 

Agresja nie musi koniecznie oznaczać czegoś negatywnego. Kontrolowany gniew może motywować nas do działania i osiągania rzeczy które w innym przypadku nie miałyby prawa bytu. Jeżeli czujesz że patrząc na swoje ciało, zarobki lub relacje zaczyna w tobie buzować agresja na aktualny stan rzeczy to może się to okazać świetnym motywatorem do działania. Wielu znanych sportowców oraz ludzi sukcesu zawdzięcza swoją obecną pozycję właśnie temu że mieli po prostu dość tego że nie są najlepsi w tym co robią. Jeżeli twoje życie staje się ciężkie i nie do zniesienia to zrobisz wszystko co w twojej mocy żeby to zmienić. Problemem większości z nas jest to że nie czujemy już potrzeby działania ku lepszemu. Jeżeli czujemy frustrację wynikającą z jakichś braków w naszym życiu to będzie to motywować nas do spełniania swoich pragnień i ambicji. Dlatego właśnie odpowiednio skierowana agresja oraz gniew może stanowić źródło pozytywnych zmian w naszym życiu.

 

6. Skup się na rozwiązaniach a nie na problemach

 

Zbyt wiele osób ma ten problem że zamiast szukać rozwiązań to spędza całe swoje życie na użalaniu się nad tym jak źle im się wiedzie. Jeżeli jesteś osobą nerwową oraz agresywną a źródłem twojego zachowania jest liczba nagromadzonych problemów z którymi nie dajesz sobie rady to użalanie się nad sobą nie jest dobrym rozwiązaniem. Zamiast tego zastanówmy się w jaki sposób możemy poradzić sobie z każdym napotkanym problemem. Jeżeli będziemy działać systematycznie to z czasem zauważymy że większość naszych problemów już nie istnieje. Oczywiście czasami warto jest dać upust swojej złości, ważne jest jednak żebyśmy robili to w sposób kontrolowany. Następnie powinniśmy od razu przejść do działania w celu naprawy swojego życia oraz rozwiązania najważniejszych problemów jakie napotykamy na swojej drodze.

 

7. Znajdź źródło swojego gniewu

 

Nikt z nas nie odczuwa agresji bez powodu. Jako istoty rozumne mamy ten przywilej że jesteśmy w stanie reagować za pomocą naszego mózgu a nie odruchów. Dlatego jeżeli czujemy że wzbiera się w nas gniew i tracimy kontrolę nad swoją agresją to zastanówmy się co jest tego przyczyną. Jeżeli źródłem naszego zdenerwowania jest nasza sytuacja materialna to zastanówmy się jakie kroki jesteśmy w stanie podjąć, żeby zarabiać więcej lub wydawać mniej. Jeżeli irytuje nas jakaś konkretna rzecz lub osoba to zastanówmy się nad tym czy jesteśmy w stanie wyeliminować ten negatywny aspekt z naszego życia. Zmiana pracy lub partnera życiowego nie należy do rzeczy trywialnych jednak powinniśmy w tym miejscu zastanowić się co jest dla nas ważniejsze. Urabianie się po łokcie w pracy której nienawidzimy lub też przebywanie wśród osób toksycznych czy może nasz spokój psychiczny oraz zdrowe i szczęśliwe życie. Z perspektywy czasu każdy z nas powie że niektóre decyzje, chociaż bolesne będą w stanie wynagrodzić nam poniesiony ból w przyszłości. Dlatego właśnie nie ma sensu marnować swojego życia na rzeczy oraz osoby przez które nasze życia staje się gorsze.

 

8. Porozmawiaj z bliskimi Ci osobami

 

Kontakt z bliskimi nam osobami wobec których jesteśmy w stanie się w pełni otworzyć może być wybawieniem jeżeli chodzi o kontrolowanie swojej agresji. Często bowiem dzieje się tak że nasza agresja spowodowana jest strachem lub nieszczęśliwymi sytuacjami z którymi ciężko jest nam się borykać w pojedynkę. Większość z nas zdaje sobie sprawę że zwykła rozmowa z kimś komu ufamy może okazać się dla nas zbawienna. Dlatego właśnie ważne jest żebyśmy stale rozwijali swoje relacje z innymi, dzięki temu będziemy w stanie utrzymywać zdrowy stan naszej psychiki co jednocześnie rozwiąże nasz problem z niekontrolowanymi wybuchami agresji.

 

9. Nie zmieniał świata na siłę

 

Jak często złapaliście się na tym że kłócicie się z kimś o coś błahego i w gruncie rzeczy nieistotnego? Bardzo często nasza próżna duma nie pozwala nam zrobić kroku w tył i na siłę staramy się przekonać naszego rozmówcę że to właśnie my mamy rację w danym temacie. Sprawia to że jedynie potęgujemy nasz gniew a jednocześnie nie odnosimy w ten sposób żadnych rezultatów. Prawda jest niestety taka, że niezależnie od tego jak usilnie będziemy się starali to pewne rzeczy są od nas zupełnie niezależne. Raczej nie będziemy w stanie poprzez agresję sprawić że ktoś zrozumie swój błąd i zmieni swój tok myślenia. Nie jesteśmy w stanie zmienić rozłożenia sił na świecie oraz globalnej polityki. Wszystkie te rzeczy, które sprawiają że czujemy niepotrzebny gniew tak naprawdę nie powinny mieć bezpośredniego przełożenia na nasze życie. To my sami sprawiamy że czujemy gniew czytając w codziennych wiadomościach o dziesiątkach wypadków, morderstw lub nadużyć. Dlatego postarajmy się wycofać z tego typu sytuacji i po prostu postarać się polepszać życie nasze oraz naszych bliskich.

 

10. Poszukaj pomocy wśród specjalistów

 

Jeżeli czujesz że pomimo starań nie jesteś w stanie kontrolować swojej agresji to dobrym pomysłem będzie skontaktowanie się z odpowiednim lekarzem specjalistą. Musimy sobie bowiem zdać sprawę z tego że nasza agresja może mieć podłoże zdrowotne i może to być poważnym sygnałem że dzieje się z nami coś niedobrego. Odpowiednia kuracja u lekarza specjalisty może pozwolić nam w profesjonalny sposób opanować napady szału oraz agresji co sprawi że nasze życie zmieni się na lepsze. Dlatego nigdy nie powinniśmy bać się wizyty u lekarza. Zdajmy sobie sprawę że są oni właśnie po to żeby pomagać nam w naszych problemach i nie ma w tym nic złego.

 

Podsumowując, agresja to potężna emocja, która kontroluje nasze zachowanie. Czasami dzięki agresji jesteśmy w stanie bronić nie tylko siebie ale także osoby z naszego otoczenia. Jednak niekontrolowanie swojej agresji sprawia że dochodzi w naszym życiu do niepotrzebnych sprzeczek oraz konfliktów których później żałujemy. Dlatego warto żeby każdy z nas starał się w miarę swoich możliwości nauczyć się kontroli agresji. Dzięki czemu będziemy w stanie uniknąć wielu nieprzyjemnych sytuacji. Mamy nadzieję że lektura tego artykułu pozwoliła wam na zdobycie szerszej wiedzy z zakresu kontrolowania swojej agresji. Zachęcamy was także do zapoznania się z pozostałymi artykułami dostępnymi w naszym serwisie. Powodzenia!

Fabryka CV - darmowy generator cv

Skorzystaj z generatora CV dzięki któremu w łatwy sposób można stworzyć idealne CV, które z pewnością zostanie docenione przez przyszłych pracodawców.

Przygotowaliśmy dla Ciebie szereg interesujących wzorów CV! Ciągle także pracujemy nad nowymi projektami, tak aby zapewnić wam darmowe rozwiązania najwyższej jakości.

Zachęcamy także do zapoznania się z naszymi artykułami. Zamieszczamy w nich wiedzę przydatną w procesie poszukiwania pracy i nie tylko!

Odwiedź nas również na naszych mediach społecznościowych! Linki do nich znajdziesz klikając w odpowiednie ikonki w nagłówku lub stopce strony.

Jeżeli zauważysz jakiś błąd lub masz jakąś sugestie związaną z działaniem strony, prosimy poinformuj nas o tym za pomocą czatu, znajdującego się w prawym dolnym rogu ekranu.

Darmowe wzory CV

Stale pracujemy nad nowymi wzorami cv, tak aby zwiększyć ich liczbę w naszym kreatorze oraz żeby dostosować je do waszych wymagań. Nasze wzory dostępne są w różnych językach. Jeżeli na liście wyboru języków brakuje tego, którego akurat potrzebujesz, prosimy o niezwłoczne powiadomienie nas za pomocą czatu znajdującego się w prawym dolnym rogu ekranu. Postaramy się jak najszybciej dodać nowy język do listy.

Dzięki naszemu kreatorowi możesz pominąć te sekcje na wzorach cv, które są Ci w danym momencie zbędne. Przykładowo, jeżeli brakuje Ci doświadczenia lub też nie masz do uzupełnienia żadnych istotnych informacji w kwestii języków obcych to dzięki naszemu kreatorowi nie będziesz mieć już z tym problemów. Możesz w łatwy sposób wyłączyć niepotrzebne sekcje za pomocą przycisku na stronie danej kategorii, które uzupełniasz podczas wypełniania formularza naszego darmowego kreatora cv.

Dziękujemy Ci za skorzystanie z naszego darmowego generatora cv. Zespół FabrykaCV!

POLITYKA PRYWATNOSCI
ARTYKUŁY
COPYRIGHTS © FABRYKACV.COM.PL. WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
KONTAKT@FABRYKACV.COM.PL
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Zgoda